Pohvale in predlogi za popravilo kanalizacije Seznam forumov Pohvale in predlogi za popravilo kanalizacije
Tukaj se izmenjuejejo mnenja in izkušnje
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Nikoli odgovorjena vprašanja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Pohvale in predlogi za popravilo kanalizacije Seznam forumov -> Odprti del
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Kaj menite bomo dočakali odgovore na vsa zastavljena vprašanja?
DA
0%
 0%  [ 0 ]
NE
50%
 50%  [ 1 ]
Ne verjamem
0%
 0%  [ 0 ]
Upam, da le nekdo uvidi, da je občina brez občanov...?!
50%
 50%  [ 1 ]
Skupaj glasov : 2

Avtor Sporočilo
MiranR
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49
Prispevkov: 138

PrispevekObjavljeno: 03 Jun 2016 19:21    Naslov sporočila: Nikoli odgovorjena vprašanja Odgovori s citatom

Kako občani lahko vprašujejo a odgovora ni.
Dobro bi nekdo rekel, saj občina res ne more odgovarjati na vprašanja občanov, saj letos ni volilno leto.
Potem se odločijo krajevne skupnosti da bodo postavila vprašanja. Žal tudi KS, ne pridejo do odgovorov. No ja, vsaj na ta vprašanja, ki jih večkrat postavijo, ne dočakajo odgovorov.
Ja tudi svetniki postavijo vprašanja. Kako je z odgovori na svetniška vprašanja, na to temo upam, da bo kdo odgovoril, ki to bolje pozna.
V nadaljevanju vam bom predstavil zbirko raznih vprašanj, predlogov, na katere čakamo in čakamo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MiranR
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49
Prispevkov: 138

PrispevekObjavljeno: 03 Jun 2016 19:27    Naslov sporočila: Prvi zapis o problemu naše kanalizacije Odgovori s citatom

19 nov. 2015
http://kanalizacija-miklavz-uf.mojforum.si/kanalizacija-miklavz-uf-about6.html
08. dec 2015
http://kanalizacija-miklavz-uf.mojforum.si/kanalizacija-miklavz-uf-about11.html

26. december 2015
http://kanalizacija-miklavz-uf.mojforum.si/kanalizacija-miklavz-uf-about14.html

20.januar 2016
http://kanalizacija-miklavz-uf.mojforum.si/kanalizacija-miklavz-uf-about17.html
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MiranR
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49
Prispevkov: 138

PrispevekObjavljeno: 03 Jun 2016 19:35    Naslov sporočila: 23 april 16 Odgovori s citatom

Spoštovani,

V zapisniku 19. redne seje Sveta KS Skoke je v točki AD/5 zapisano: "Svet KS Skoke sprašuje upravo Občine Miklavž, zakaj je nekaterim krajanom Žitne ulice ob zaprosilu za soglasje za gradbeno dovoljenje, bil odmerjen komunalni prispevek, nekaterim pa ne. Danes to povzroča velik revolt v kraju".


Ali to pomeni, da je občina nekaterim krajanom Skok zaračunavala komunalni prispevek pred sprejetjem Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč z javno kanalizacijo v občini Miklavž na Dravskem polju, ki je stopil v veljavo dne 10.11.2015?

Ali je to občina počela na podlagi Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za obstoječo komunalno opremo za območje občine Miklavž na Dravskem polju iz leta 2008?

Ali to pomeni, da je to občina počela nezakonito oziroma v neskladju z zakonom?

Menim, da smo krajani upravičeni do podrobnejše informacije v zvezi zapisanega v zapisniku, zato predlagam Svetu KS Skoke, da nas o svojem izpostavljenem vprašanju, na ta način (elektronska pošta), podrobneje seznani.

Lep pozdrav,

Vlado Maksimovič
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MiranR
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49
Prispevkov: 138

PrispevekObjavljeno: 03 Jun 2016 19:38    Naslov sporočila: 3. februar Odgovori s citatom

POBUDA ORGANOM OBČINE MIKLAVŽ NA DRAVSKEM POLJU


Spoštovani!

Zgrajeno javno kanalizacijsko omrežje je naš skupni dosežek in prispevek k ohranjanju zdravega okolja. Gradnja kanalizacije je pozitivno spremenila tudi videz in urejenost naših krajev.
Naše splošno zadovoljstvo pa so skalili občinski odloki, ki urejajo področje komunalnega prispevka ter odvajanja in čiščenja odpadnih in padavinskih voda in odnos lokalne oblasti do nastalih problemov v zvezi s tem.
Predvsem zaradi komunikacijskih šumov med občani in občinsko upravo se je pri občanih ustvarilo prepričanje, da so navedeni občinski akti obogatitveno naravnani.
Naš vzrok nezadovoljstva izvira predvsem iz netransparentnosti določitve višine komunalnega prispevka in tehnični neizvedljivosti direktnega priklopa nekaterih objektov na sekundarno kanalizacijsko omrežje ter s tem tolmačenja pojmov in lastništva javne in interne kanalizacije.
Namen mojega pisanja je opozoriti na odprte skupnostne probleme in sočasno po posameznih izpostavljenih vprašanjih predlagati ustrezne zakonske in za skupnost oz. občane pravične rešitve.
I.
1) V 6. in 7. členu Odloka o programu in opremljanju stavbnih zemljišč z javno kanalizacijo v občini Miklavž na Dravskem polju, ki ga je občinski svet sprejel na 3. izredni seji dne 20.10.2015 so določeni skupni in obračunski stroški javne kanalizacije na obračunskem območju in obračunski stroški preračunani na enoto mere. Nedvomno navedeni podatki (vrednosti) odločilno vplivajo na izračun komunalnega prispevka in posledično na nezadovoljstvo lastnikov objektov oziroma občanov, zato bi morale biti vrednosti v določbah 6. in 7. člena dotičnega odloka, v izogib kakršnegakoli dvoma in ustvarjanja ter razširjanja napačnih razlag, nedvoumno specificirane in transparentno prezentirane.
Podatki skupnih (14.961.706,00 €) in obračunskih (4.712.937,00 €) stroškov javne kanalizacije na obračunskem območju in vrednosti obračunskih stroškov preračunani na enoto mere (Cp(i) – 2,03 € in Ct(i) – 5,93 €) zahtevajo podrobnejši opis in vrednostno specifikacijo za lažje razumevanje in razlago relativno visokih zneskov komunalnega prispevka, katerega plačilo in priklop na kanalizacijsko omrežje je obvezno za lastnike objektov na obračunskem območju. Gradnja komunalne opreme se financira iz komunalnega prispevka, proračuna občine, proračuna države in iz drugih virov. Izgradnjo kanalizacijskega omrežja v naši občini sta (cca 90 %) financirala EU – kohezijski sklad in državni proračun. K temu je potrebno, kot skupne stroške, prišteti še zbrana sredstva iz namenskega samoprispevka krajanov v KS Miklavž in druge vire, ki ne spadajo v obračunske stroške. Iz javno dostopnih podatkov izhaja, da je občina v letu 2005 pri Eko skladu za izgradnjo kanalizacije v Miklavžu najela dolgoročno posojilo (15 let) v višini 388.082,00 € z letno anuiteto vračila 26.765,00 €. V letu 2015 je bilo za kanalizacijsko omrežje najeto dolgoročno posojilo (5 let) pri Banki Koper v višini 460.000,00 € z letno anuiteto vračila 84.333,00 €.
Po določilu 74. člena Zakona o prostorskem načrtovanju, občina lahko gradi komunalno opremo, ki je določena v prostorskem aktu, tudi brez programa opremljanja, če po vrednosti letno ne presega pet odstotkov sredstev, ki jih je občina v preteklem letu vložila v komunalno opremo. Pri tem je za lastnike objektov oziroma občane pomembno dejstvo, da za to komunalno opremo občina ne more zaračunati komunalnega prispevka. Zato je bistveno in korektno, da smo lastniki objektov oz. zavezanci, pred postopkom odmere komunalnega prispevka pregledno seznanjeni s skupnimi in obračunskimi stroški izgradnje komunalne opreme.
Iz odgovora Vlade Republike Slovenije št. 00202-11/2014/10, na vprašanje v zvezi z izračunom komunalnega prispevka v primeru, ko se gradnja komunalne opreme financira iz evropskih sredstev, sprejetega na 67. redni seji dne 24.7.2014, jasno izhaja, da skupni stroški obsegajo vse stroške, ki so povezani s projektiranjem in gradnjo posamezne komunalne opreme na obračunskem območju. Skupni stroški se financirajo iz komunalnega prispevka, proračuna občine, proračuna države in iz drugih virov. Občina določi delež skupnih stroškov, ki se financirajo s komunalnim prispevkom. Ta delež predstavlja obračunske stroške. V primeru, da je občina za investicijo pridobila evropska sredstva, ta sredstva predstavljajo druge vire financiranja. Ker je komunalni prispevek namenski vir financiranja komunalne opreme, je občina dolžna druge vire financiranja odšteti od skupnih stroškov in tako ustrezno določiti obračunske stroške. Na višino komunalnega prispevka posledično vpliva vrednost komunalne opreme (skupni stroški), ki se zmanjšajo za sredstva pridobljena iz državnega proračuna, sredstva vložena iz občinskega proračuna in druga sredstva, ki jih je pridobila občina za gradnjo komunalne opreme, med katera sodijo evropska sredstva, sredstva zbrana s samoprispevki itd. Na višino komunalnega prispevka za posameznega zavezanca pa, poleg višine obračunskih stroškov, vpliva še velikost stavbnega zemljišča in neto tlorisna površina objekta.
Enakost državljanov, ki jo zagotavlja Ustava Republike Slovenije, se v postopkih odmere komunalnega prispevka, zagotavlja s spoštovanjem in izvajanjem določil Zakona o prostorskem načrtovanju (ZPNačrt) in podzakonskih predpisov, ki urejajo področje komunalnega opremljanja.
Sodba Upravnega sodišča Republike Slovenije št. I U 1561/2012 z dne 21.2.2013, ki potrdi, da samoprispevek ne sodi v obračunske stroške, je pritrdila toženi občini, da tožnica, kljub plačanemu samoprispevku, ni upravičena do oprostitve komunalnega prispevka, ker plačani samoprispevek oziroma tožničini plačani stroški niso bili upoštevani med obračunskimi stroški, ki so podlaga za komunalni prispevek. Navedena sodba postavi pod vprašaj tudi verodostojnost oziroma zakonitost sedaj veljavnega Odloka o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda v občini Miklavž na Dravskem polju, in sicer njegov 18. člen v katerem je med drugim določeno, da so plačila prispevka oproščeni občani, ki so bili zavezanci za plačilo samoprispevka za izgradnjo kanalizacije in so v celoti poravnali svoje obveznosti. Občinski akti morajo imeti podlago v ustavi in zakonih, takšna formulacija 18. člena predmetnega Odloka, pa izkazuje njegovo neskladnost z zakonom.
Ker sredstva samoprispevka ne sodijo v obračunske stroške, lahko zavezanci, ki se jim odmerja komunalni prispevek po uradni dolžnosti zaradi priključitve na javno kanalizacijsko omrežje, za znižanje odmerjenega komunalnega prispevka, uveljavljajo krajevni samoprispevek, ki so ga plačevali v ta namen. Vendar to je možno pod pogojem, kot so to nekatere občine v svojih odlokih določile, in sicer:
- da investitor dokaže, da je krajevni samoprispevek plačeval v območju, kjer se nahaja objekt, za katerega se komunalni prispevek odmerja,
- da investitor dokaže, da je krajevni samoprispevek plačeval za komunalno opremo, za katero se odmerja komunalni prispevek,
- da je iz uradnih evidenc občine in krajevne skupnosti razvidno, kolikšen delež samoprispevka se je plačeval za posamezno komunalno opremo,
- da investitor priloži k vlogi za odmero komunalnega prispevka potrdila o plačanem krajevnem samoprispevku s strani delodajalca ali iz dohodninske odločbe,
- znižanje skupnega zneska komunalnega prispevka lahko uveljavljajo vsi, ki so plačevali samoprispevek in ki imajo na objektu, ki je predmet odmere komunalnega prispevka, prijavljeno stalno prebivališče.
Ker je bila, kot že navedeno, glavnina stroškov kanalizacijskega omrežja financirana iz EU in državnega proračuna ter drugih donacij se poraja upravičen dvom o pravičnosti in korektnosti tako visokega komunalnega prispevka. Težko se je znebiti občutka, da ima občina, ko se sklicuje na zakon, namen pokritje glavnine obračunskih stroškov javne kanalizacije prevaliti v breme občanov. Ta isti zakon (ZPNačrt), na katerega se sklicuje, pa daje občini proste roke, da lahko sama določi delno ali celotno oprostitev plačila komunalnega prispevka. Tako je odločilo tudi Ustavno sodišče v odločbi št. P-18/09-6, zlasti v tč. 4 in 5, z dne 17.9.2009, katerih razlago, zaradi boljšega razumevanja v nadaljevanju v celoti povzemam:
»V pristojnosti občin je, da zagotavljajo komunalno opremljanje stavbnih zemljišč na svojem teritorialnem območju. V ta namen sprejemajo pravne podlage za odmero komunalnega prispevka ter vodijo postopek njegove odmere. Zakon o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07 in 70/08-ZVO-1B – v nadaljevanju ZPNačrt) v 79. členu določa, da je komunalni prispevek plačilo dela stroškov gradnje komunalne opreme, ki ga zavezanec ali zavezanka (investitor oziroma lastnik objekta) plača občini. Sredstva, zbrana s komunalnimi prispevki, so strogo namenski prihodek občinskega proračuna, saj jih občina, skladno z drugim odstavkom 84. člena ZPNačrt, lahko porablja le za namen gradnje komunalne opreme, skladno z načrtom razvojnih programov občinskega proračuna. Opremljanje stavbnih zemljišč se v občini izvaja na podlagi programa opremljanja, ki ga sprejme občinski svet z odlokom, s katerim sprejme občinski proračun (74. in prvi odstavek 84. člena ZPNačrt). Z njim se določijo tudi podlage za odmero komunalnega prispevka (prvi odstavek 75. člena ZPNačrt). Komunalni prispevek je tako dajatev, s katero občine pridobivajo namenska proračunska sredstva za gradnjo lokalne komunalne infrastrukture, in je kot tak vir financiranja občin. Ta dajatev pomeni investitorjevo plačilo sorazmernega dela stroškov opremljanja stavbnega zemljišča, ki ga zavezanec plača na podlagi upravne odmerne odločbe, ki jo izda pristojni organ občinske uprave. Knjigovodske evidence o odmeri obveznosti iz naslova komunalnega prispevka vodi občina. Člen 83. ZPNačrt, ki ureja oprostitev plačila komunalnega prispevka, v tretjem odstavku določa, da lahko občina predpiše delno ali celotno oprostitev plačila komunalnega prispevka za gradnjo vseh ali posameznih vrst stanovanjskih ali nestanovanjskih stavb. Navedena določba daje občinam zakonsko podlago, da same odločajo o tem, ali se bodo odrekle delu namenskih proračunskih sredstev, ki jih morajo v takem primeru (v enaki višini) nadomestiti z nenamenskimi prihodki občinskega proračuna. Četrti odstavek 7. člena Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka (Uradni list RS, št. 95/07 – v nadaljevanju Pravilnik) občinam tudi omogoča, da v okviru podrobnejših meril za odmero komunalnega prispevka določijo možnost obročnega odplačevanja komunalnega prispevka. Iz vsebine navedenih določb ZPNačrt in Pravilnika tako izhaja, da je občinam prepuščeno, da same določijo podlage za odmero komunalnega prispevka, da vodijo odmerne postopke in da odločajo o tem, ali se bodo odrekle delu namenskih proračunskih sredstev v breme svojega proračuna.«
Izostanek natančne specifikacije in transparentne prezentacije skupnih in obračunskih stroškov javne kanalizacije na skupnem obračunskem območju naše občine je zagotovo eden od razlogov, ki vsiljuje dvome in povzroča nezadovoljstvo občanov in lastnikov objektov, ki se morajo po plačilu komunalnega prispevka priključiti na javno kanalizacijsko omrežje. Zato je smiselno in pravilno, da občina izpostavljena skupnostna vprašanja rešuje združno z občani in v skupnostnem interesu ter sledi spodaj podanemu predlogu.
Predlog 1:
a) da se opravi revizija in izdela natančna specifikacija skupnih in obračunskih stroškov že izgrajene in v uporabo predane komunalne opreme, ki postane obvezna priloga predmetnega odloka ter da se na novo določi realni procentualni delež obračunskih stroškov, ki je podlaga za odmero komunalnega prispevka;
b) da se opravi popravek in uskladitev z zakonom Odloka o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda v občini Miklavž na Dravskem polju, zlasti njegovega 18. člena.

2) Tudi pojma, kaj je javna in kaj interna kanalizacija je potrebno razlagati širše. Dolžnost občine je, da zagotavlja gradnjo komunalne opreme in uporabnikom nemoteno dostopen priklop na javno kanalizacijsko omrežje. Obveznost vseh investitorjev oziroma lastnikov objektov, pa je opraviti priključitev objektov na zgrajeno kanalizacijsko omrežje. Gre za zakonsko dolžnost občine oziroma upravljalca javne kanalizacije in občanov oziroma lastnikov objektov. Ker je šlo v našem kraju za novogradnjo javne kanalizacije je bila zakonska dolžnost občine, da vsem uporabnikov zagotovi prosto dostopen način priključitve. Ker je to zdaj za vse neizvedljivo je dolžnostno korektno, da občina svojo zagrešeno in zamolčano tehnično napako tudi odpravi. Občina mora pri svojem poslovanju spoštovati ustavo in zakone in delovati izključno v skupno korist vseh svojih občanov. To so dejstva, ki so v morebitnem pravdanju evidentna in bodo zagotovo v korist prizadetih občanov. Vendar to nikakor ne sme biti način ravnanja in reševanja skupnostnih težav in zapletov, ker bi to bilo v popolnem nasprotju s temeljnim ciljem in smislom lokalne samouprave (skupno zaznavanje in zagotavljanje skupnostnih interesov in potreb).
Kolikor se občina ogradi od tega problema in mu ne stopi naproti z namenom njegove omilitve oziroma dokončne odprave s tem zavestno določeno število svojih občanov spravi v neenakopraven položaj, kar je ustavno pravno možno tolmačiti tudi kot kršitev človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Na utemeljeno verjetnost neenakopravne obravnave občanov opozarja tudi dejstvo, da je občina v določenih primerih v naselju Miklavž šla naproti tovrstnim problemom in črpalke interne kanalizacije prevzela v upravljanje oziroma pod okrilje javne kanalizacije. Takšno obliko tehnične rešitve, da so prečrpališča iz internih kanalizacij v lasti javne kanalizacije, kot je bilo izpostavljeno na zboru občanov v Skokah, prakticirajo tudi druge občine, kar je ustavnopravno korektno in edino pravilno.
Predlog 2:
a) da se opravi popravek Odloka o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda v občini Miklavž na Dravskem polju, in sicer glede pojmov javne in interne kanalizacije;
b) da se omogoči vsem občanom direktna (odprava nivojskih ovir) priključitev na javno kanalizacijsko omrežje in s tem odpravi neenakopraven položaj oziroma kršitev Ustave.

3) Tudi zaplete o nujnih poteh (priklop preko sosedovega zemljišča), ki jih v 91. členu smiselno ureja Stvarnopravni zakonik (SPZ), je korektno, da jih rešuje občina, kot investitor izgradnje javne kanalizacije. Kot izhaja iz določil 19. in 20. člena Odloka o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda v občini Miklavž na Dravskem polju je pri gradnji novega kanalizacijskega omrežja uporabnik zemljišča upravičen do odškodnine in vzpostavitve zemljišča v prejšnje stanje ter da sme obvezni del priključka (od roba parcele do priključitve na javno kanalizacijsko omrežje) izvesti upravljalec javne kanalizacije v soglasju z lastnikom. Določbe navedenega odloka smiselno potrjujejo dolžnost občine, da javno kanalizacijsko omrežje pripelje do roba parcele lastnika objekta oziroma uporabnika javne kanalizacije.
Predlog 3:
- da občina, kot investitor, sama poskrbi za nujne poti in komunalno opremo zgradi do roba parcele slehernega lastnika objektov, ki se mora priključiti na javno kanalizacijsko omrežje.

4) Prav tako je potrebno rešiti, na zboru občanov izpostavljeno, vprašanje tlorisa kletne etaže in upoštevanja le tega pri izračunu komunalnega prispevka z ozirom na dejstvo, da se ni možno iz kleti direktno priključiti na javno kanalizacijsko omrežje.
Predlog 4:
- da za objekte, katerih neto tlorisno površino tvori tudi kletna etaža, se izračun komunalnega prispevka določi po četrtem ali šestem odstavku 5. člena Odloka o komunalnem prispevku v občini Miklavž na Dravskem polju (kaj je ugodneje za zavezanca).

Kot je v zgoraj navedeni odločbi posebej poudarilo ustavno sodišče, imajo občine po Zakonu o prostorskem načrtovanju (ZPNačrt) možnost, da same določijo podlage za odmero komunalnega prispevka, da vodijo odmerne postopke in da odločajo, ali se bodo in v kolikšnem obsegu odrekle delu namenskih proračunskih sredstev oziroma delu komunalnega prispevka. Zato so na potezi pristojni organi občine, da o tej problematiki in upravičenemu nezadovoljstvu svojih občanov in volivcev, ponovno opravijo temeljito razpravo in poskušajo skupnostne interese in potrebe pravično urediti. Vsi se verjetno strinjamo, da so zelo različni stroški enakega priklopa na javno kanalizacijo po posameznem zavezancu neživljenjski in nepravični, kar pa je posledica upoštevanja velikosti parcele in neto tlorisne površine objekta pri odmeri komunalnega prispevka. Ta nepravičnost izhaja iz predmetnega zakona (ZPNačrt), katerega sprejetje v državnem zboru po sistemu glasovalnega stroja vsakokratne koalicije je bilo očitno v interesu posameznih lobijev (takrat zelo verjetno županskega lobija) in nikakor ne v interesu ljudi, ki so poslancem dali mandat, da odločajo v njihovem imenu za skupnostne interese. Kot smo ugotovili ima občina po veljavnem zakonu možnost odpraviti izkazano nelogičnost in nepravičnost in sicer na način, ki sledi v spodnjem predlogu. Z njegovo usvojitvijo bi dosegli kompromisno pravično enotno višino komunalnega prispevka v skupno zadovoljstvo občine in njenih občanov (volk sit in koza cela).
Predlog 4/a:
- da se pri odmeri komunalnega prispevka vsem zavezancem enotno upoštevajo določbe petega odstavka 4. člena in šestega odstavka 5. člena Odloka o komunalnem prispevku v občini Miklavž na Dravskem polju.

5) V praksi so pri odmernih postopkih zaznani primeri (odločba št. 35111-0043/2015), da se od občanov v postopku odmere komunalnega prispevka, zahteva gradbena ali druga dokumentacija, kar pa ni v skladu z določili 7. odstavka 79. člena ZPNačrt, ker ta postopek pristojni občinski organ vodi po uradni dolžnosti (o tem tudi sodba Upravnega sodišča RS, št. II U 52/2013 z dne 19.2.2014). Tudi plačilo Nigradu, komunalno podjetje d.d. (račun št. 136208 v znesku 25,00 €) za pregled izvedbe kanalizacijskega priključka je nekorektno in neupravičeno, glede na dejstvo, da je Nigrad s strani občine določen kot upravljalec občinske javne kanalizacije. Zato je navedeno potrebno tolmačiti kot skupno občinsko soglasje za priključitev na javno kanalizacijo, s plačilom komunalnega prispevka pa je zavezancu zagotovljena priključitev brez plačila nadaljnjih stroškov v obliki »dodatne« priključnine (o tem tudi sodba Upravnega sodišča RS, št. I U 57/2014 z dne 27.2.2014).
Predlog 5:
- da se pri odmernih postopkih občanom ne nalaga nepotrebnih obveznostih in dodanih stroškov.

II.
Drži dejstvo, da je zgrajena javna kanalizacija naš zgodovinski projekt in velik dosežek pri ohranjanju zdravega življenjskega prostora, vendar drži tudi dejstvo, da občina ni bila dovolj pripravljena na ta zahtevni gradbeni projekt. Ni moj namen, da bi zdaj obujal vse naše težave, ki smo jih tudi zaradi slabe organizacije dela morali krajani pretrpeti, vendar bi bilo prav in korektno, da tudi občina prizna izkazane svoje napake in jih dolžnostno prične odpravljati.
Dne 14.4.2015 sem na Svet KS Skoke naslovil dopis, ki ga v nadaljevanju ponavljam, da se zaščiti ustavno varovane pravice občanov, vendar nisem zasledil, da bi bilo to vprašanje na kateremkoli svetu obravnavano. Formalnopravno bi bilo možno zadevo še popraviti.
»Ker smo krajani Skok zaradi izgradnje kanalizacije že več mesecev izpostavljeni nezdravemu življenjskemu okolju in ker so nam bile s tem evidentno kršene osebnostne pravice do zdravega življenjskega okolja (72. člen Ustave RS) predlagam, da Svet KS Skoke naslovi zahtevo na Občino Miklavž, da pooblasti pravnega svetovalca in da kot investitor projekta sproži postopek in zahtevo (po potrebi tudi spor) do izvajalca gradbenih del po primerni odškodnini, "katere del se lahko uporabi, kot poplačilo stroškov priklopa na kanalizacijo oz. komunalnega prispevka".
Naš primer spada med tiste, v katerih je sodna praksa že priznala tovrstno odškodnino (sodba Višjega sodišča v Ljubljani Cp 3518/2010 z dne 3.3.2011). 

Odgovornost za škodo izhaja iz 32. člena Zakona o graditvi objektov (ZGO-1), ki določa: "Investitor nameravanega objekta, projektant, ki je izdelal projektno dokumentacijo za takšen objekt, izvajalec gradnje takšnega objekta, nadzornik nad gradnjo takšnega objekta in revident projektne dokumentacije za takšen objekt odgovarjajo za neposredno škodo, ki nastane tretjim osebam in izvirajo iz njegovega dela in njegovih pogodbenih obveznosti."

Zavarovanje pred odgovornostjo za škodo izhaja iz 33. člena citiranega zakona, ki določa:
"(1) Projektant, izvajalec, nadzornik in revident morajo pred začetkom opravljanja dejavnosti zavarovati in imeti ves čas svojega poslovanja zavarovano svojo odgovornost za škodo, ki bi utegnila nastati investitorjem in tretjim osebam v zvezi z opravljanjem njihove dejavnosti.
(2) Višina letne zavarovalne vsote se v skladu s predpisi o zavarovalništvu za posamezen zavarovalni primer ali za vse zavarovalne primere v posameznem letu dogovori med zavarovalnico in udeležencem pri graditvi objekta iz prejšnjega odstavka.
(3) Višina letne zavarovalne vsote, ki se jo določi v zavarovalni pogodbi, ne more biti nižja od 41.000 eurov."
Iz navedene sodbe Višjega sodišča v Ljubljani (glej tudi sodbo Vrhovnega sodišča RS opr. št. II Ips 567/2008, sodbo II Ips 940/2007, pa tudi sodbo Višjega sodišča v Mariboru opr. št. I Cp 2989/2005), je možno z gotovostjo zaključiti, da so bile tudi nam krajanom Skok, evidentno kršene osebnostne pravice do zdravega življenjskega okolja določene v 72. členu Ustave RS, zato je naša zahteva, do povrnitve škode korektna in upravičena.« 

Poleg že navedenih skupnostnih problemov, katerih odprava je v dolžnostni pristojnosti občine, bom v nadaljevanju izpostavil tudi tiste, ki jih je možno relativno hitro in brez večjih stroškov odpraviti, njihova odprava pa je pomembna zaradi splošne varnosti občanov.
6) V Uskoški ulici (od Doma krajanov v smeri Rogoze, predvsem pri hiši 74 in 82) so na cestišču drogovi ulične razsvetljave, ki otežujejo srečevanja vozil in kljub omejeni hitrosti, na tem delu cestišča, predstavljajo realno nevarnost, da pride do nesreče (čelno trčenje v trdo oviro že pri nizkih hitrostih povzroča hude poškodbe in nevarnost za življenje ljudi). Upoštevajoč načelo sorazmernosti in obstoj realne nevarnosti, da pride do ogrožanja zdravja in življenja ljudi je nedvomno manjše zlo, da jih (če jih nikakor ni možno prestaviti za ograjo) tam sploh ni.
7) Ker ni možnosti, da se zagotovijo pločniki za pešce, se je izvedena rešitev s talno neprekinjeno črto in oznako pešca v Uskoški ulici izkazala za primerno in s strani občanov pozitivno sprejeto. V letu 2013, ko smo prvič izpostavili problem varnosti pešcev, predvsem otrok in starejših, sta bili problematizirani tudi Holcerjeva in Sadjarska ulica (veliko predšolskih in osnovnošolskih otrok in dijakov ter starejših krajanov je dnevno prisotnih na teh dveh ulicah v smeri avtobusnega postajališča in nazaj) vendar sta bili pri talnem in vertikalnem prometnem označevanju iz neznanega razloga spregledani. Na navedenem območju so že bile prometne nesreče (silovito trčenje in podrtje električnega droga) zato je primerjava stroškov barve za talno oznako pločnika z grozečo realno naravnostjo, kateri so izpostavljeni pešci, predvsem otroki, brezpredmetna in zahteva takojšnjo ureditev.
Cool V nadaljevanju želim opozoriti, da bi morala občina slogan »občina za ljudi« v praksi tudi izvajati. Tudi v naši občini so občani (starejši, mlajši, študentje in dijaki…), ki so v krajših ali daljših časovnih obdobjih v socialni stiski. Na njih sem pomislil, ko sem v odloku proračuna zaznal podatek, da občina za izdajo šestih številk občinskega glasila letno porabi 21.900,00 €, od tega za raznašanje plača Pošti Slovenije okoli 4.000,00 €. Na vprašanje, ali ni bolj pravično in primerno, da znesek 4.000,00 € dobi štiri ali pet naših občanov, ki bi šestkrat letno raznosili občinsko glasilo od vrat do vrat v svojih krajih kjer prebivajo, predlagam, da odgovorita župan in občinski svet.
9) Tudi nekateri drugi občinski proračunski izdatki oziroma podatki (občinsko glasilo 21.900 €, lokalna televizija 29.900 €, službena potovanja 9.800 €, avtorski honorarji 26.650 €, konference in simpoziji 3.500 €, pogodbe o delu 13.600 €, inveticije v KS 23.300 €, transferji neprofitnim organizacijam in ustanovam 135.754 €, plače in izdatki zaposlenim na občini 566.750 € - delovna uspešnost, obseg dela in nadure 19.500 €), kličejo po spremembah naučene in utečene prakse trošenja skupnega denarja in uvajanja novih oblik ugotavljanja skupnostnih interesov in zagotavljanja skupnostnih potreb občanov, kar je temeljni smisel in cilj lokalne samouprave. Potrebno bi bilo opraviti anketo in analizo (periodično) skupnostnih interesov in potreb in k temu tudi prilagajati proračunske izdatke. Če občanom še vedno več pomeni npr. občinsko glasilo in lokalna televizija kot recimo nov zdravstveni dom za celovito zdravniško pomoč na enem mestu, ali nov gasilski dom, pa mladinski kulturni center, fitnes na prostem in letno kopališče, večnamenski objekt za potrebe vseh društev ipd, je to treba spoštovati, vendar, da je temu res tako, pa to mora izhajati iz ugotovljenih in občanom dostopnih neizpodbitnih dejstev. Z najemom dolgoročnega posojila npr. z 200.000 € letno anuiteto vračila in ob pomoči EU skladov in državnega proračuna ter drugih virov, je možno bistveno hitreje priti do novih objektov vitalnega značaja za lokalno skupnost in njeno prebivalstvo (proaktivni pristop in participatorni proračun). Realno izvedljive možnosti so dejstvo, problem je očitno le v akciji, ki ji rečemo proaktivnost in prioriteta.
Predlog 6:
- da v zvezi izpostavljenih vprašanj št. 6 – 9 občinski svet zadolži občinsko upravo, da takoj pristopi k obravnavi in reševanju le teh.

V zvezi s tem, na podlagi 39. in 45. člena Ustave RS in 11. člena Zakona o lokalni samoupravi ter 10. in 54. člena Statuta občine Miklavž na Dravskem polju, dajem pobudo, da o navedenih predlogih in izpostavljenih vprašanjih, v okviru svojih pravic in dolžnosti, razpravljajo vsi organi občine. Istočasno apeliram na pristojne, da se v izogib ustanavljanja civilnih iniciativ, pravdnim in revizijskim postopkom pristojnih nadzorstvenih organov in inštitucij, sprejmejo možne ustrezne zakonske in za občane pravične rešitve.

S spoštovanjem,
Miklavž na Dravskem polju, dne 03.02.2016
Vlado Maksimovič
Skoke, Sadjarska ulica 8/b
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MiranR
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49
Prispevkov: 138

PrispevekObjavljeno: 03 Jun 2016 19:41    Naslov sporočila: še novejši zapis 3 junij Odgovori s citatom

Spoštovani krajani,



Problemom okrog kanalizacije ni videti konca, še posebej za tiste, ki se gravitacijsko ne morejo priklopiti na kanalizacijo ter tiste v drugi in tretji vrsti. Danes je občina, po mojem mnenju na neprimeren način, v obliki belega lista, ki se zlahka izgubi med kupom reklam, obvestila krajane o poteku priklopa na kanalizacijo in obenem že grozila z inšpekcijami, v kolikor ne bomo podali vloge za priklop na kanalizacijo. Pri vsem tem pa me preseneča, zakaj se na občini ne vprašajo, čemu krajani se niso poslali vloge za priklop na kanalizacijo in zakaj krajani niso zadovoljni z novo pridobitvijo, ki bi nam morala biti v ponos.



Vse pritožbe krajanov so na občini naletela na gluha ušesa, kakor oba zbora krajanov Skok in Dobrovc. Na zborih krajanov so bila županu postavljena vprašanja, ki so neposredno povezana z višino komunalnega prispevka in pokrivanjem stroškov kanalizacije zgrajene v kraju Miklavž preko plačevanja komunalnega prispevka v krajih Skoke in Dobrovce. Gre za pomembna vprašanja, na katere krajani želimo odgovore, vendar jih do danes še nismo prejeli. Ob tem pa ta isti župan pričakuje, da pa bomo krajani ponižno naredili vse kar od nas zahteva občina in nam grozi z inšpekcijami, če tega ne bomo naredili. Avtokratski način vodenja občine je prerasel vse meje in se v vseh teh letih tako razbohotil, da občina Miklavž spominja na divji zahod, v katerem so vladali šerifi, ki jim ni bilo kaj dosti mar za mnenja in pobude njihovih krajanov. Župan se obnaša kot šerif in v občini brez njegovega dovoljenja nihče ne more nič narediti. Občina ni last župana, temveč mu je s strani občanov zaupan mandat, v katerem si mora prizadevati občino voditi v korist občanov kot dober gospodar.



Pred izgradnjo kanalizacije ni bilo javne razgrnitve projekta, da bi lahko krajani opozorili na zdajšnje probleme, čeprav je to običajno. Še več, krajani smo že v začetku izgradnje kanalizacije opozarjali na anomalije in nepravilnosti v samem projektu, vendar se to ni upoštevalo in sedaj je kar nekaj gospodinjstev v težavah. Bilo je sklicanih kar nekaj sestankov na temo črpalk in hiš v drugi in tretji vrsti, vendar se župan na to ni želel odzvati in najti časa ter volje za mirno reševanje zadev v dobrobit krajanov. Pri izvedbi kanalizacije je bila nekaterim krajanom kršena ustavna pravica do enakosti, saj so bili protipravno diskriminirani.

Sedaj je predvidena revizija kanalizacije ter ugotavljanje dejstev in okoliščin zakaj je do tega prišlo, katera gospodinjstva so bila zajeta v sam projekt in gradbeno dovoljenje ter kako je bilo predvideno, da se bodo posamezniki lahko priključili na kanalizacijo. Med samim projektiranjem so bile izvedene meritve hišnih iztokov, vendar te očitno niso bile upoštevane v samem projektu oziroma pri njegovi kasnejši izvedbi.

Župan je zmeraj zatrjeval, da je zadeva pod kontrolo in da projektiranje, izvedbo in nadzor dejalo najboljši strokovnjaki ter da nas krajanov o tem ni treba skrbeti. Zato pa me sedaj še bolj preseneča, da se že ugotavljajo nepravilnosti v kanalizaciji, sedaj v eni ulici Dobrovcih kanalizacija ni položena pravilnim padcem in nastaja kljub nadzoru in skrbnem pregledu med tremi jaški več kot 10 cm žep, kjer se zadržujejo fekalije, ki ga bo potrebno sanirati oziroma na novo narediti. Krajani Skok in Dobrovc ugotavljamo, da iz peskolovov smrdi in da le ti niso na dnu betonirani, čeprav ARSO ni dovolil ponikanja cestnih voda ter v njih niso narejeni sifoni, da bi preprečili širjenje smradu. Kaj je zatajilo? Projektiranje, nadzor izvedbe, skrbni pregled ob prevzemu ali vse našteto.

Strokovnjaki opozarjajo, da se v primeru ugotovljenih nepravilnosti v postopku revizije lahko zgodi, da bi bilo potrebno vrniti evropska sredstva za kanalizacijo in da se kanalizacija ne bo smela uporabljati, zato me kot krajana in člana sveta KS to tudi skrbi, vendar kot zgleda občine in župana ne skrbi.



Ne želim na dolgo in široko razpredati o problemih s kanalizacijo, pa vendar se čutim dolžnega, da vas kot eden izmed predstavnikov krajanov v KS Skoke informiram o izredno ignorantskem odnosu občine in občinske uprave (z županom in direktorjem na čelu). Kot predstavniki krajanov ne dobivamo odgovorov na naša vprašanja in pobude ter vprašanja krajanov, saj več kot očitno direktor občinske uprave in župan nista sposobna zagotoviti odgovorov na naša vprašanja in se zelo ignorantsko obnašata do teh vprašanj. Na zadnji seji KS Skoke sem ju še enkrat pozval, naj zagotovita odgovore, v nasprotnem primeru pa naj razmislita o odstopu, saj občine tako ni mogoče voditi, hkrati pa občina in občinska uprava na tak način ne moreta delovati v dobrobit krajanov.

Vedno isti odgovori in obljube, da bomo vse dobili, vendar od obljub na žalost ne moremo živeti in delati. Ker bi nam oni naj bili za vzgled, se vprašujem ali bi morda tudi mi naj delovali na enak način, zgolj z obljubami. Torej obljubimo, da se bomo na kanalizacijo priključili v skladu z njihovimi obljubami.

Še vedno pričakujemo jasne in verodostojne odgovore s predlaganimi konkretnimi rešitvami s strani pristojnih služb na občini in župana, saj so za to dobro plačani.



Lep pozdrav



Boštjan ROJKO, član sveta KS Skoke
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MiranR
Administrator foruma


Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49
Prispevkov: 138

PrispevekObjavljeno: 03 Jun 2016 19:45    Naslov sporočila: Lepo napisano a kaj ko ne berejo odgovrni Odgovori s citatom

Spoštovani,


Projekt KANALIZACIJA je še vedno tema št. 1, v naših krajih. Pred dobrimi tremi meseci sem na temo kanalizacije in drugih skupnostnih interesov in potreb naslovil na organe naše občine pobudo in nakazal problemske rešitve. Odziva občinske oblasti ni bilo in ga verjetno tudi ne bo. Takšen odnos ni naša posebnost, gre za širši družbeni problem, ko se voljeni predstavniki oblasti (na državni in lokalni ravni), po izvolitvi na položaj (so svetle izjeme) praviloma odtujijo od tistih, ki so jim dali mandat (od ljudstva).

V tokratnem svojem oglašanju želim opozoriti na zaznano kršitev pravice do enakosti državljanov, ki jo vsem zagotavlja naša ustava. V postopkih odmere komunalnega prispevka, se slednja zagotavlja s spoštovanjem in izvajanjem določil Zakona o prostorskem načrtovanju (ZPNačrt) in podzakonskih predpisov, ki urejajo področje komunalnega opremljanja.

Problem neenakosti državljanov v naši občini se je začel z Odlokom o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda v občini Miklavž na Dravskem polju, ki ga je občinski svet sprejel na svoji 35. redni seji, dne 27. junija 2002. Ta je v svojem 18. členu določal enoten (1.150 €) prispevek za priklop na obstoječe kanalizacijsko omrežje. Plačila prispevka pa so bili tedaj oproščeni občani, ki so bili zavezanci za plačilo samoprispevka.


Dne 30. julija 2008 je občinski svet na svoji 17. redni seji sprejel Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč za obstoječo komunalno opremo za območje občine Miklavž na Dravskem polju, ki je še bolj (primerjalno z zgoraj navedenim odlokom) poglobil problem neenakosti državljanov. To je bilo posebej evidentno zdaj v primeru Žitne ulice, ko so nekateri občani, po tem odloku, dobili odločbe za prispevek za občinske ceste (razlika v breme za več tisoč evrov - pohvalno je, da naj bi občina šla naproti občanom in naj bo v tem primeru popravila povzročeno neenakost državljanov). Predmetni odlok je še v veljavi (razen za kanalizacijsko omrežje), vendar je sporna njegova zakonitost oziroma skladnost z ZPNačrt. Problem je, da so skupni stroški za obstoječo komunalno opremo (vodovodno omrežje, kanalizacijsko omrežje, zbirni center za ločeno zbiranje odpadkov) enaki obračunskim stroškom, kar je v neskladju z ZPNačrt in Uredbo o vsebini programa opremljanja stavbnih zemljišč. Podlaga za odmero komunalnega prispevka za določeno vrsto komunalne opreme na obračunskem območju je višina obračunskih stroškov komunalne opreme. Ker je komunalni prispevek namenski vir financiranja komunalne opreme, je občina dolžna druge vire financiranja odšteti od skupnih stroškov in tako ustrezno določiti obračunske stroške. Kot že rečeno, na višino komunalnega prispevka posledično vpliva vrednost komunalne opreme (skupni stroški), ki se zmanjšajo za sredstva pridobljena iz državnega proračuna, sredstva vložena iz občinskega proračuna in druga sredstva, ki jih je pridobila občina za gradnjo komunalne opreme, med katera sodijo evropska sredstva, sredstva zbrana s samoprispevki itd. Nižji so obračunski stroški, nižji je komunalni prispevek.

S sodbo I U 714/2013 z dne 13.6.2013 je Upravno sodišče Republike Slovenije odločilo, da je treba v izračunu komunalnega prispevka upoštevati le obračunske stroške za posamezno vrsto komunalne opreme. Navedeno izhaja iz četrtega odstavka 11. člena Uredbe o vsebini programa opremljanja stavbnih zemljišč, ki določa, da se na zavezance kot komunalni prispevek prenese le del skupnih stroškov, ki predstavljajo obračunske stroške. Po 8. členu Uredbe se ti stroški v programu opremljanja preračunajo na m2 parcele oziroma na m2 neto tlorisne površine objekta po posameznih vrstah komunalne opreme in obračunskih območjih. Navedeno izhaja tudi iz četrtega odstavka 6. člena Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka, ki določa enačbo, po kateri se izračuna komunalni prispevek za posamezno vrsto komunalne opreme in v kateri sta upoštevana faktorja CP(ij) (obračunski stroški na m2 parcele) in CT (ij) (obračunski stroški, preračunani na m2 neto tlorisne površine objekta) – torej obračunski stroški, ki so določeni za posamezno vrsto komunale opreme.

Tudi v sodbi II U 52/2013 z dne 19.2.2014 je Upravno sodišče Republike Slovenije odločilo, da zato ker je občina javno kanalizacijsko omrežje financirala tudi s pomočjo sredstev EU, delež skupnih stroškov, ki se financirajo s komunalnim prispevkom, ne more biti enak obračunskim stroškom. V posledici tega, ker je občina pri ugotavljanju višine (obračunskih) stroškov opremljanja upoštevala tudi evropska sredstva, je zato komunalni prispevek odmerjen na podlagi tako določenih skupnih oziroma obračunskih stroških odmerjen nezakonito in v nasprotju z Uredbo (11. in 13. člen) oziroma 76. členom ZPNačrt, v skladu s katerim se lahko kot komunalni prispevek na zavezanca prenese le del skupnih stroškov, ki pomenijo obračunske stroške.

Zakaj je občinski svet sprejel odlok, ki ni bil v skladu z zakonom in uredbo in zakaj župan ni zadržal njegove objave je sedaj irelevantno. Dejstvo je (tako sodna praksa in stališče Vlade RS, št. 00202-11/2014/10 z dne 24.7.2014), da je takšni podzakonski akt (enaki skupni in obračunski stroški) v neskladju z ZPNačrt in Uredbo o vsebini programa opremljanja stavbnih zemljišč ter da je pravično in edino pravilno, da se opravi revizija tako izdanih odločb o komunalnem prispevku in popravi krivica prizadetim občanom, ki so po »napaki« občinskega sveta, plačevali bistveno višji komunalni prispevek za posamezno komunalno opremo od leta 2008 do danes (odlok je še v veljavi).

Zaradi navedenega je vprašljiva tudi verodostojnost Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč z javno kanalizacijo v občini Miklavž na Dravskem polju, ki ga je občinski svet sprejel na svoji 3. izredni seji dne 20. oktobra 2015, ker se v tekstualnem delu predmetni Program sklicuje na odlok iz leta 2008 (ki je v neskladju z zakonom in uredbo) in ker se ne ujemajo podatki o višini skupnih in obračunskih stroškov za kanalizacijsko omrežje, ki jih je novi odlok prevzel po programu iz leta 2008. Prav tako so neznani in netransparentni podatki o financiranju komunalne opreme (drugi viri), niso razvidni podatki o komunalni opremi, ki jo je občina zgradila na podlagi določbe 74/I. člena ZPNačrt in za katero občina ne more zaračunati komunalnega prispevka, vse to pa vpliva na višino obračunskih stroškov in posledično na višino komunalnega prispevka oziroma obračunske stroške javne kanalizacije na enoto (parcele CP(i) in NTPO (Ct(i). To v praksi pomeni, da bi bili lahko stroški komunalnega prispevka bistveno nižji (za več sto evrov), kot smo oziroma jih bomo, pred priklopom na kanalizacijsko omrežje, plačali.

Poleg vsega navedenega, kar bo moral občinski svet odpraviti oziroma popraviti (zakonski in moralni vidik), bi bil tudi zanimiv podatek o ceni (verjetno več tisoč evrov), ki jo je občina plačala naročniku izdelave obeh programov opremljanja stavbnih zemljišč. V tekstualnem delu je navedeno, da program opremljanja pripravi pristojni organ občinske uprave, kar bi bilo iz finančnega aspekta smiselno in tudi edino pravilno. Ker gre za manj zahteven projekt, primerjalno (v tekstualnem delu) sta programa skoraj identična (copy paste), je na mestu vprašanje občinskemu svetu o finančni upravičenosti oddaje takšnega naročila zunanjemu izvajalcu.

Naslednje, ki dodatno vpliva na neenakost državljanov v naši občini je Pravilnik o subvencioniranju izgradnje in nakupa črpališč odpadnih voda na območju občine Miklavž na Dravskem polju.

Predmet Pravilnika je subvencioniranje izgradnje in nakupa (dobave in vgradnje) črpališč odpadnih voda iz objektov, kadar odpadne vode v kanalizacijo ne morejo odtekati s pomočjo gravitacije, ker se stekajo nižje od javne kanalizacije, zaradi česar jih je potrebno prečrpavati (1. člen).

V tretjem odstavku 3. člena Pravilnik določa, da se lahko subvencije pod enakimi pogoji odobrijo tudi za izgradnjo male čistilne naprave v primeru, ko se stavbe nahajajo izven ureditvenega območja naselja.

Iz Pravilnika, ni razvidno, katere stavbe in gradbene parcele, so izven ureditvenega območja naselja. Slednje je tudi v neskladju z Odlokom o programu opremljanja stavbnih zemljišč z javno kanalizacijo v občini Miklavž na Dravskem polju, ki v drugem odstavku 5. člena določa, da je obračunsko območje javne kanalizacije določeno na celotnem območju občine, ki je oziroma bo opremljen z objekti javne kanalizacije. Določeno je v naseljih Miklavž na Dravskem polju, Dobrovce, Skoke in Dravski dvor ter obsega vse površine na tem območju, ki so po veljavnih prostorskih aktih občine namenjene poselitvi oziroma je na njih dopustna gradnja.

Lastniki objektov iz prvega člena Pravilnika so še dodatno v neenakopravnem položaju z lastniki stavb iz tretjega odstavka 3. člena predmetnega Pravilnika.

Izgradnja male komunalne čistilne naprave je dolgoročno finančno ugodnejša ter varnostno uporabnejša in zanesljivejša od črpalke za črpanje odpadne vode iz stavbe do kanalizacijskega omrežja. Po določbi tretjega odstavka 14. člena Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode, se male komunalne čistilne naprave ali nepretočne greznice iz tretjega in četrtega odstavka 7. člena dotične uredbe štejejo za objekte javne kanalizacije. Iz navedenega jasno izhaja, da bodo nekateri naši krajani v podrejenem in neenakopravnem položaju, kar je možno šteti za kršitev Ustave, ZPNačrt in podzakonskih predpisov, ki urejajo področje komunalnega opremljanja. Prav tako se upravičeno vsiljuje dvom, ali ni navedena umeščena določba (tretji odstavek 3. člena Pravilnika) namenjena za že znane koristnike oziroma lastnike objektov?


Na koncu bi rad opozoril še na problematiko smrada, ki se širi iz kanalizacijskega omrežja. Po izjavah nekaterih predstavnikov Nigrada, naj ne bi bil kanalizacijski vod zgrajen pravilno (jaški za meteorne vode naj ne bi bili zgrajeni v obliki sifona) zaradi česar se iz jaškov širi kanalizacijski smrad. Obstaja nevarnost, da bo (posebej v poletnih mesecih) postal smrad nevzdržen za celotni kraj. Zato je prav, da se s tem grozečim problemom odločno soočimo zdaj, dokler je (upam vsaj) projekt še v garancijskem obdobju.


Tako, kot sem zapisal v svoji pobudi z dne 3.2.2016, tudi tokrat menim, da bo za našo lokalno skupnost bistveno ugodneje in ceneje, če izpostavljene probleme razrešimo na lokalnem nivoju in brez klica na pomoč odgovornih nadzorstvenih služb državne uprave. Vendar pa, če lokalna oblast ne bo sama odpravila stanja in aktov, ki niso v skladu z Ustavo in zakonom, bodo morala pristojna ministrstva po uradni dolžnosti skladno z zakonom, ki ureja državno upravo, vsako na svojem področju, izvesti z zakonom predpisane nadzorstvene ukrepe in aktivnosti.


Z odličnimi pozdravi,

Vlado Maksimovič

Skoke, Sadjarska ulica 8/b
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Pohvale in predlogi za popravilo kanalizacije Seznam forumov -> Odprti del Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.