MiranR Administrator foruma
Pridružen/-a: 27.10. 2015, 20:49 Prispevkov: 138
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 21:17 Naslov sporočila: Pravna pomoč |
|
|
Prejeli smo pravno pomoč od:
Pravno-informacijski center nevladnih organizacij - PIC
M e t e l k o v a 6, 1 0 0 0 L j u b l j a n a
tel. 01 / 521 18 88, fax. 01 / 521 18 88
e-pošta: pic@pic.si, spletna stran: www.pic.si
IZBOLJŠANJE PRAVNEGA STATUSA LOKALNIH
POBUD V PROSTORSKEM NAČRTOVANJU
Senka Š. Vrbica
Gradivo je obširno, zato ga bom posredoval zantersiranim. Objavljeno bo samo delno, ter "neurejeno", saj forum ne dopušča veliko oblikovanja fontov in teksta.
Ustava v 3. členu določa, da ima v Sloveniji oblast ljudstvo. Državljanke in državljani jo izvršujejo neposredno in z volitvami, po načelu delitve oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno: Nadalje ustava tudi določa pravico do peticije, po kateri ima vsak državljan pravico do vlaganja peticij in do drugih pobud splošnega pomena;
Aarhuška konvencija (Konvencija o dostopu do informacij, udeležbi javnosti pri odločanju in dostopu do pravnega varstva) opredeljuje javnost kot eno ali več fizičnih ali pravnih oseb in, v skladu z notranjo zakonodajo ali prakso posameznih držav, njihova združenja, organizacije ali skupine;
Zakon o prostorskem načrtovanju v 5. členu določa načelo javnosti, ki pravi, da morajo pristojni državni in občinski organi omogočati izražanje interesov posameznic in posameznikov in skupin prebivalstva;
Zakon o referendumu in ljudski iniciativi določa, da državni zbor razpiše zakonodajni referendum, če to zahteva med drugim tudi najmanj 40 tisoč volivcev. Najmanj 30 tisoč volivcev lahko da predlog za začetek postopka spremembe ustave, najmanj pet tisoč volivcev pa lahko državnemu zboru predlaga predlog zakona ali spremembe zakona;
Zakon o lokalni samoupravi določa, da mora župan sklicati zbor občanov, če tako zahteva najmanj 5 % volivcev v občini oziroma v njenem posameznem delu. Prav tako mora občinski svet na zahtevo 5 % volivcev v občini razpisati referendum. V smislu ljudske iniciative pa tudi najmanj 5% volivcev v občini lahko zahteva izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve iz pristojnosti občinskega sveta oziroma drugih občinskih organov;
Iz navedenega je razvidno najprej predvsem, da je oblast, kar radi pozabljamo, v rokah ljudstva in da se ta izvaja tudi neposredno. Seveda pravni red določa na kakšne načine so to konkretno uresničuje, vendar pa izvedbeni pravni red ne more omejevati ustanov določene pravice, ki je najširša. Ignoriranje prizadevanj civilnih iniciativ in lokalnih pobud je tako dejansko ravnanje, ki nasprotuje temeljnemu ustavnemu določilu o uresničevanju oblasti ljudstva.
Iz predstavljenega izhaja, da imajo skupine posameznikov, torej večje število posameznikov z istim interesom, večjo vlogo in tako tudi večjo moč, kot posameznik ali posamezniki z različnimi interesi. Na tem lahko tudi temeljimo pravico skupin prebivalstva, organiziranih v civilne iniciative ali lokalne pobude, do večjega vpliva njihovih izraženih interesov na odločitve v prostorskem načrtovanju, kot izraženega interesa zgolj posameznika.
V celoti bo objavljeno na internetnih straneh, kjer bo to možno.
Istočasno se zahvaljujem ljudem, ki prostovoljno delujejo v korist skupnosti! |
|